Friday, May 09, 2008

Gua & Friends (part1)


gua nak bercerita sikit pasal gua n kawan2 gua kat kampung.. gua suka buat member tapi tak semua member2 gua sampai ke tahap perjanjian untuk menjadi adik beradik..yang dua ekor mamat di atas tu adalah adik beradik gua yang berlainan mak bapak. yang tak pakai baju tu sebenarnya agak gangster sikit..dia ni sering menimbulkan kekecohan di pekan ipoh..mamat ni tgh settle down kat tanjung malim dan yang paling gua tak tahan, mamat ni selalu berebut dgn gua bila masuk bab2 nak tackle awek.. Yang agak perkasa, berambut pendek sambil tangan memegang gitar dan tersenyum sinis tu adik beradik gua lg sorang..askar gila yang sering tag team dgn bapa sendiri apabila bergaduh besar kat sitiawan..keganasannya membuatkan gua memberi gelaran komunis pada mamat ni.


walaupun masing2 perangai macam pantat, termasuklah gua sendirik..kami tetap mementingkan kesantunan adat ketimuran apabila berurusan dgn yang lebih tua..

sebelum gua masuk belajar kat arau, gua n the gang ni dah pernah menubuhkan satu band yang ala2 Nirvana..lepas tu kami beralih arah pulak pada irama nostalgia rock kapak ala-ala BPR, SYJ, Medicine, Mega, Mellisa, dan yang sama waktu dengannya.

Gua n adik beradik gua ni telah melaksanakan macam2 jenis aktiviti sepanjang bergelar kanak-kanak dan awal remaja..dan semua aktiviti2 tersebut bukanlah semuanya yang patut dicontohi..tak payah la gua nak cerita..

No comments: